Hoe kunnen we helpen?

Misschien vindt u het antwoord op uw vraag in een van onderstaande veelgestelde vragen.

Algemeen

Hoe lid worden van MyHotelCard

MyHotelCard is een exclusieve gemeenschap van loyale reizigers. Ons volledige hotelbestand, met voordeelprijzen en boekingsfaciliteiten bevindt zich op een voor het publiek afgesloten community-website. Zo'n vorm van afscherming is noodzakelijk voor hotels om onze leden de voordeligste tarieven te kunnen aanbieden.

Een lidmaatschap bij MyHotelCard kost € 89,50 per jaar. Hierbij kan onbeperkt gebruikt gemaakt worden van de kaart. Vraag uw kennismakingscode of klantencode op voor een korting op deze prijs.

Je kan je MyHotelCard aanvragen via het formulier op deze pagina: https://www.myhotelcard.nl/site/order of https://www.myhotelcard.be/site/order

Wat is MyHotelCard?

  • Een jaar lang voordelige hotelovernachtingen voor vaste prijzen van € 29, € 39 of € 49 p.p.p.n.
  • Daarnaast ook andere kortingen, oplopend tot meer dan 50% t.o.v. openbare boekingssites.
  • Ontbijt altijd inbegrepen (waarde van ontbijt gemiddeld € 15 à 20 p.p.p.n.).
  • Geen verdere maaltijdverplichtingen in het hotel.
  • De kamerprijs is steeds op basis van 2 personen. Kinderbedjes kunnen bijgeboekt worden.
  • Bijna 200 kwaliteitsvolle 3 en 4 sterrenhotels in de Benelux en omringende landen. Plus ongeveer 300 tijdelijke hoteldeals aan voordeelprijzen (Opgelet: daar gelden andere voorwaarden)
  • Reserveer makkelijk online.
  • Geen reserveringskosten en je betaalt pas in het hotel.
  • Een jaar lang onbeperkt geldig, zonder verdere verplichtingen, en je lidmaatschap wordt niet automatisch verlengd.
  • Meer dan 100.000 tevreden MyHotelCard-leden.

Hoe werkt MyHotelCard?

  1. Activeer je login code via www.myhotelcard.eu en je lidmaatschap start.
  2. Zoek, kies en reserveer zeer eenvoudig het hotel van je keuze (reserveren is o.b.v. beschikbaarheid).
  3. De kamerprijs is steeds op basis van 2 personen. Kinderbedjes kunnen bijgeboekt worden.
  4. Boek je voor 1 persoon? Dan betaal je ook de kamerprijs die je zou betalen op basis van 2 personen.
  5. Je betaalt geen reserveringskosten (m.u.v. tijdelijke hoteldeals).
  6. Neem je bevestiging die je ontvangt mee naar het hotel evenals je MyHotelCard die je dient te tonen op verzoek.
  7. Je betaalt pas in het hotel.
  8. Geniet van je voordelig verblijf!

Ik kan mijn kaart niet meer vinden.

Vind je je MyHotelCard niet meer terug? Stuur dan even een mailtje naar support@myhotelcard.be en we helpen je zo snel mogelijk verder.

Ik kan niet inloggen op de website

Lukt inloggen niet? Heb je jouw MyHotelCard al geactiveerd, dan hoef je dit nooit meer te doen. Vanaf nu klik je op "Log In" rechts boven om naar de website te gaan en te reserveren.
Vul hier je emailadres in en het wachtwoord dat je hebt gekozen bij het activeren. Plaats een vinkje bij "ingelogd blijven" zodat je de bovenstaande gegevens niet telkens moet invullen.
Ben je jouw wachtwoord vergeten? Klik dan op het blauw zinnetje "wachtwoord vergeten" en na enkele minuten krijg je een mail in je mailbox met de gegevens voor een nieuw wachtwoord.

Heb je een nieuw emailadres en lukt inloggen daardoor niet meer, stuurt dan je oud en nieuw emailadres naar support@myhotelcard.be en wij veranderen dit bij jouw account.
Indien er andere vragen zijn, stuur dan een e-mail naar support@myhotelcard.be en wij zoeken uit wat er verkeerd gaat.

Boekingen

Hoe kan ik boeken zonder Creditcard?

Bij een deel van onze hotels is een creditcard nummer nodig om je kamer te garanderen. Let op: de creditcard is bij deze hotels enkel nodig als garantie om je kamer voor je vast te houden. Dit gebeurt ook zo bij alle grote boekingswebsites wanneer het reserveringsbedrag pas bij aankomst in het hotel wordt betaald. In het hotel zelf kan je perfect met cash of met een gewone bankkaart betalen.

Indien je zelf geen creditcard bezit, vraag dan eventueel een familielid of kennis om je uit de nood te helpen bij het maken van een boeking.

Indien noch jij, noch familie of kennissen een creditcard hebben, kan je contact opnemen met MyHotelCard op het nr (0032) (0) 3 80 81 059 van 9.00u – 21.30u (7/7 dagen) of kan je mailen naar support@myhotelcard.be. Wij helpen je dan verder.

De zoekresultaten kunnen gefilterd worden op hotels waar je zonder creditcard kan reserveren. Ook voor de tijdelijke hoteldeals (Special Deals) op onze website is een creditcard niet noodzakelijk maar kan je het gevraagde bedrag betalen via Bancontact.

Hoe kan ik reserveren als alleenstaande?

De prijs per persoon per overnachting is gebaseerd op een bezetting van 2 personen per kamer. Als je reserveert met je MyHotelCard is de prijs van een eenpersoonskamer is gelijk aan die van een tweepersoonskamer.

Niet alle hotels zijn online boekbaar?

In afwachting van het moment dat alle hotels aangesloten zijn op de online boekingsmodule, dien je bij een aantal hotels de reservering nog per mail aan te vragen via ons kantoor. Van zodra we je aanvraag ontvangen, sturen we die door naar het hotel van je keuze. Indien er een kamer beschikbaar is, ontvang je van ons een schriftelijke bevestiging die je dient uit te printen en mee te nemen naar het hotel.

Prijzen

Ik zie soms hogere prijzen dan 29/39/49 € p.p.p.n.

Op onze nieuwe website is er inderdaad een nieuwe prijscategorie te zien.

Maak je echter geen zorgen, alle onze prijzen zijn en blijven flinke kortingen op de normale kamerprijzen! De gemiddelde korting bij MyHotelCard ligt tussen de 30-50% op de publieke prijs die je op openbare boekingssites vindt. Dit is zowel voor de vaste prijzen 29€, 39€ & 49€ p.p.p.n. zo als voor andere prijzen die je op onze website vindt.

We bieden een extra prijscategorie aan omdat hierdoor veel meer hotels kunnen deelnemen aan MyHotelCard. Sommige hotels kunnen hun prijzen immers niet zo laag doen zakken als 29€, 39€ & 49€ p.p.p.n., of althans niet in elke periode.

Hou er ook rekening mee dat de prijzen tijdens het boekingsproces per kamer getoond worden en niet per persoon (dus 29€pp wordt nu getoond als een kamerprijs van 58€, 39€pp als 78€ en 49€pp als 98€).

Ik vind een lagere kamerprijs op een andere website?

Vind je lagere kamerprijzen op andere websites? Dit is zeer uitzonderlijk en meestal gebaseerd op andere voorwaarden dan je bij MyHotelCard vindt. Vele boekings- en dealwebsites doen hun best om via allerlei trucjes de kamerprijs zo laag mogelijk te doen uitschijnen.

De verschillen met MyHotelCard zijn meestal:

  • Geen ontbijt inbegrepen.
  • De overnachting is meteen te betalen en zonder restitutie (non-refundable).
  • Het betreft een zeer tijdelijke deal waarbij slechts een beperkt aantal data boekbaar zijn.
  • Het betreft een meerdaags arrangement of samengesteld pakket.
  • Er zijn bijkomende verplichtingen zoals verplicht nemen van een lunch of diner.
  • Meestal betaal je bovenop de kamerprijs ook nog eens reserveringskosten gaande van 10€ tot meer dan 25€ per reservering.

Bij MyHotelCard:

  • Altijd ontbijt inbegrepen.
  • De overnachting betaal je pas in het hotel en kan tot een bepaalde datum, meestal 1 dag voor aankomst, gratis geannuleerd worden (behalve bij onze 'Special Deals').
  • Met MyHotelCard kan je het hele jaar door overnachten op basis van beschikbaarheid, niet enkel op een beperkt aantal dagen.
  • Je bent niet verplicht om meerdere nachten te boeken.
  • Er zijn geen bijkomende verplichtingen.
  • Er zijn geen reserveringskosten (behalve bij onze 'Special Deals').

Vind je toch een kamer aan een goedkopere prijs die aan exact dezelfde voorwaarden wordt verkocht op een andere website? Dit is uiteraard niet de bedoeling! Verwittig ons snel op support@myhotelcard.be en we contacteren onmiddellijk het hotel zodat zij hun prijzen bij ons aanpassen. Alvast bedankt om een oogje in het zeil te houden!

Hotels

Zijn er maaltijdverplichtingen bij MyHotelCard?

De hotelier kan je nooit verplichten om lunch of diner te nemen in hotel. Je mag natuurlijk altijd in het hotel eten maar dit is niet verplicht!

MyHotelCard bestellingen

Wat zijn de betalingsmogelijkheden bij MyHotelCard?

Je kunt betalen via een betalingsmodule met o.m. VISA, Mastercard, iDEAL, Bancontact, Maestro en Paypal. Of je kunt betalen via overschrijving. Mail dan jouw gegevens naar info@myhotelcard.be en maak terzelfdertijd het bedrag over. Overschrijving kan gebeuren op het volgende rekeningnummer: IBAN: BE13 7380 3809 3639 - BIC: KREDBEBB t.n.v. MyHotelCard - Postbus 10 - 8340 Damme